Настава у природи
Циљ наставе у природи је да се у погодним климатским условима и у непосредном додиру са природом, ширим педагишким деловањем, утиче на побољшање здравља, психо-социјалног и физичког развоја ученика и да се успешније остварују васпитно-образовни задаци у целини.
Поред тога што у природи непосредно уочавају њену лепоту, разноврсност и богатство звукова и мириса, деца уче да је више поштују, чувају и негују. Природна средина буди радозналост и развија истраживачки дух детета.
Школа у природи је значајан моменат у социјализацији деце, јер она тада све време проводе заједно у колективу. Малишани одрасли у граду, први пут могу да се сретну са домаћим или дивљим животињама које живе у природном станишту. Исто тако, пружа им се прилика да уче оријентацију у природи, виде рељеф, упознају воде, прошире знање о историји и људима тог краја.
Реке не пију своју воду; дрвеће не једе своје плодове; облаци не гутају своју кишу. Све што је велико увек је у корист других.
Деца пуно времена проводе из разноразних разлога у затвореним просторијама, поред телевизора и компјутера, па се више него икада јавља потреба за организовањем школе у природи. Такав вид наставе дечју незаинтересованост за вербално-предавачку наставу замењује учењем непосредним искуством, што се лакше, али и дуже, односно квалитетније прихвата
Поред тога што у природи непосредно уочавају њену лепоту, разноврсност и богатство звукова и мириса, деца уче да је више поштују, чувају и негују. Природна средина буди радозналост и развија истраживачки дух детета.
– Школа у природи је значајан моменат у социјализацији деце, јер она тада све време проводе заједно у колективу. Малишани одрасли у граду, први пут могу да се сретну са домаћим или дивљим животињама које живе у природном станишту. Исто тако, пружа им се прилика да уче оријентацију у природи, виде рељеф, упознају воде, прошире знање о историји и људима тог краја.
За време школе у природи деца активно проводе већи део времена у колективном животу, са осталим другарима и наставником или васпитачем. У природи се пружа могућност за још боље упознавање деце, њихових склоности, потреба, жеља и интересовања. Заједно проводе време у истим условима, играју се, хране, спавају. Помажу и брину једни о другима, личне интересе усаглашавају са интересима групе, развијају способност за симпатију. Деца се међусобно зближавају, а истовремено и деца се зближавају са својим васпитачима и наставницима
Прецизно одређење програма, праваца и времена реализације наставе у природи биће одређено после разматрања понуда и добијања сагласности Савета родитеља школе и Школског одбора на правце и закључења уговора са туристичким агенцијама. Правовремено ћете бити обавештени на овој страници.
Пре одласка детета на рекреативну од изузетне важности је сарадња између родитеља и наставника или васпитача. Припрема родитеља се остварује на одељењским састанцима или појединачним разговорима. При томе, наставници се упознају са здравственим стањем, навикама и свим осталим стварима које је неопходно знати о сваком детету посебно. Свим родитељима се усмено и писмено саопштава шта ће деца са собом понети од прибора за личну хигијену, од одеће и обуће, књига, прибора, играчака, од средстава за заштиту инфекције, прехладе… У циљу осамостаљивања деце, родитељима се препоручује да за време рада школе у природи не посећују своју децу.
– Оверена здравствена књижица.
– Списак ствари које дете носи са адресом стана и бројем телефона родитеља.
– Прибор за личну хигијену (четкица и паста за зубе, сапун, папирне марамице).
– Пешкир за лице, тело, ноге.
– Топле пиџаме.
– Дебљи џемпер.
– Панталоне, два пара.
– Хаљина до две за девојчицу.
– Доње рубље од осам до 10 пари.
– Чарапе, четири пара.
– Три кошуље, ролке или блузе.
– Собне патике.
– Два пара зимске обуће (гумене чизме и ципеле).
– Капа, шал, рукавице, капут или виндјакна.
– Пластична кеса за одлагање прљавог веша.
– Пожељно је да дете понесе неку друштвену игру.